Thursday, January 29, 2015

Ceritanya Pulak

Salam Jemahat,
Salam kepishangan.

Topik kali ini adalah kaitan dengan Doa dan permintaan..Hati2 dengan apa yang kita inginkan..ini rentetan kisah Pendekar Kasih Sayang..mafhumnya..

"....Pernah waktu dulu tatkala jiwaku dirundung lara bak Garuda melanggar Langkasuka aku telah meminta kepada yang Esa..demi memujuk hati yang berkontangan..mengubati kekecewaan setelah tewas dalam perjuangan perang cinta..untuk terus berdiri..berlari dan berada disini..

Pintaku agar dikebalkan hati sepejal tembok keluli yang terkunci rapi..yang kuncinya telah ku campakkan ke Lautan Andaman yang penuh misteri..agar tiada siapa berani atau mampu mencarinya lagi..pada masa yang sama telah ku corakkan kata kunci..

Ku pohon agar anak gadis atau wanita yang benar2 hebat saja mampu membuka kunci itu dan mencairkan hatiku..

Setelah beribu hari..beratus purnama..aku hadapi hari2 mendatang tanpa tergugat..tiada siapa mampu menembusi kekebalanku ini..hingga aku hilang rasa sangsi..

Namun tak terduga olehku seorang anak gadis yang amat biasa telah menggoncangkan jiwaku..ya..amat biasa..runtuh kota keakuan yang ku pasak dengan kekebalan itu..musnah perisai yang aku ciptakan demi menjaga hatiku ini..

Bila ku tilik dan tenung..ya..sesungguhnya wanita muda ini amat hebat..seperti yang aku damba ketika kunci kota aku benamkan ke jurang laut yang amat dalam..aku dah jumpa akhirnya..bertemu jua tak tersangka..

Namun malangnya..kesilapanku meminta dahulu..agar ditemukan dengan Sang Pembuka Kunci..hanyalah jatuh hati padanya..bukannya meminta agar sama2..

Telah ditemukan aku dengannya..jiwa meronta2..namun dia?

Luruhlah perisai jiwa hingga mudah aku ditewaskan..hanya jentikkan anak kecil yang belum bercerai susu pun sudah mampu menumbangkan aku..begitulah lemah aku jadinya..

Namun ku redha dan hadapi semua.dicurahkan kasihku walau belum kasihnya padaku..moga suatu masa dihari bahagia ku hulurkan tanganku dan dia terima.."

Haa..itulah yang terjadi pada Pendekar Kasih Sayang sekarang ni kalo korang nak tau..padan muka..silap mintak..yang pegi mintak hati terbuka wat ape..dah terbuka pada orangnya..tapi hati orang tu belum untuknya..sabar ye..ada lah nanti tu..org dah berpunya takkan kau nak uja..walaupun tak kira dah salah ke tak bila bab hati dan perasaan..tapi sabar itu kan kuncinya..

#Dapatkah dia menawan hati penawannya? Kita saksikan perjalanan episod cintanya Pendekar Kasih Sayang..

No comments:

Post a Comment