Thursday, January 29, 2015

Si Bodoh

Salam getaran rasa dijiwa,

Sesungguhnya tatkala aku menulis coretan ini hampir seluruh ragaku bergetara..dan jiwaku bergelora..berbaur semua rasa dan perasaan.

Semalam. Gelaranku dilucutkan menjadi Si Bodoh. Ramai kenalan, teman2 dan sahabat yang perihatin bertanya kenapa begitu. Aku tiada jawapan yang sesuai untuk teman. Sungguh.

Mungkin ada yang rasa diri menjadi penyebab. Aku tegaskan yang sebenarnya timing kamu saja kebetulan..kerana memang keadaanku seperti si bodoh..

Ada baiknya aku menjadi Si Bodoh..bodoh yang boleh diajar..kerana pandaiku dulu boleh diikuti..

Aku hargai gelaran ini kerana mengingatkan aku yang aku ni bodoh..dan perlu belajar lagi..dan belajar segalanya..belajar setelah ku tak punya perisai lagi..

Aku mulai sedar yang aku ni banyak sangat benda yang tak tahu..sangat banyak..teramat banyak..kata orang pahang banyak yak amat yah..

Rupanya keyakinanku dengan diri selama ini terlalu tuli..yakin tanpa ada pengetahuan yang sebenar dan rahsia.. main redah je..bodoh betul..

Bak kata pepatah.. "masalah dunia yang terjadi pada hari ni adalah akibat dari - orang yang pandai terlalu banyak ragu dan orang bodoh terlalu yakin"

Aku menjadi si bodoh kembali kerana ingin belajar dan pelajari banyak benda dan rahsia..agar aku kelak jadi pandai semula..

Tunggulah aku pandai nanti..

Ah..hilang sudah getaran tadi..dah boleh berhenti menulis..adios.

#tunggulah aku pandai nanti..
#tunggu lah

No comments:

Post a Comment