Sunday, November 1, 2009

Mr/Mrs Right atau Right now?

Berbalik pada entry terdahulu kisah pasangan fantasi atau realiti....yang kita idam2kan...dapat ker?

Aku nak tanya korang sume..yang dah berkahwin yer..apakah pasangan korang dapat ni adalah your MR/MRS RIGHT? aku raser tak kot..mungkin lebih banyak yang dapat RIGHT NOW! kalo x tak wujud lah ungkapan "aku menyintaimu seadanya..."

Ramai yang bermimpi dan idam2 pasangan yang memahami la...cantik... gagah...pelindung... kaya..dan macam yang aku tak reti la time bercinta ni...kriteria2 yang mantap...agar dapat jadi suami yang mampu menjaga kita...menyenangkan kita...memahami..bla...bla...sampai akhir hayat..

Sedar2 dapat la cinta hati yang hampeh..tak kacak..tak lawa..miskin..hina..papa kedana.. nak wat camner...jodoh katanyer...aiks??? mana korang nyer MR RIGHT??ramai kawan2 aku yang dok tekel aweks yang cun melecun...kalah minah bosnia tu..dah dapat mula la nyesal...kuar la ayat "cis...harap muka jek cantik...tapi bau ketisbak!" dah nak wat caner...muka dia jer yang cantik...ketisbak tidak...contoh MAYA KARIN kowt...muka sikit punya lawa...sekali ketisbak bau macha Al-TAQWA sri gombak...ada mau? kalo aku tibai jek...calit jek deodorant sebotol dua...setel la...

so haper susah2 nak cari MR RIGHT atau MRS RIGHT ni...korang takkan dapat punya la...hahaha tibai jek aper yang ader skg..pastu tacap la skt2...puas ati jalan..cukup dua kriteria yang kita carik setel..itu yang kita panggil MR/MRS RIGHT NOW! haper yang depan mata tibai..nak tunggu seribu tahun lagi? karut...

tapi agak2 la skt...jgn sume nak tibai..kenal hati budi dulu...bukan hati dan body yer...so kita tau aper kekurangan dier...boleh la terima seadanya...cintai kekurangan dia dulu baru kita akan cintai dia sepenuh hati...kalo bukan sebab cinta pun mesti atas tanggung jawab...(untuk lelaki yang berperinsip sahaja-spt aku!hehehe)

skg aku mencari mrs right punya kriteria pada mrs right now depan mater...dia on je aku tibai selalu...hehehe

No comments:

Post a Comment