Sunday, November 1, 2009

Pasanganmu realiti atau fantasi?

Ramai teman2 yang bertanya padaku tentang wanita yang aku cari2 untuk mengisi kekosongan jiwa ni..kompem la aku jawab.."aku nak yang hot...mantap..yang pandai layan aku...yang pandai masak..dengar cakap...kaya..boley arah itu ini...pandai wat keje rumah...dan bla...bla...blaa..." ala...senang cakap sume ciri2 yang dapat memenuhi idaman dan nafsu lelaki la... jadah per?

bukankah ciri tersebut sepatutnya terdapat pada amah dan pembantu rumah dari negara SEPANYOL sahaja?wa...best aper dapat orang SPAIN jadi pembantu rumah...barula MISTRESS HERMANES...standad la laki nak yang macam tu...

tapi aku senang jek..AMANAH TAAT SETIA..itu sajer...memang la lawa tu letak nombor satu...tapi ia adalah subjektif..kadang2 mata kita cakap lawa member cakap muka tak cukup plaster la nak tampal..ikut mata kita sudey...

benar kecantikan itu tidak akan kekal abadi...bagi aku kita abadikan sajer dalam foto2 yang bakal di edit oleh PON PENANG..senang citer...tacap skt jerawat2...kasi kontrass dan brightness...setel...sok dah tua2 rileks jek citer kat anak cucu...gebang2 skt..."atuk dulu kemain payah nak tekel nenek ko tu...siap fight ngan 7-8 pesaing...orang lawa la katakan...tapi nak wat camner..sekali atuk keluarkan skill ARJUNA atuk..atuk kenyit jek mater, terus cair nenek ko tu...yer la...best man win(BMW)..so you knoe that your atuk is the best?" hehehe

ala...kelentong sikit2 jek...dorang budak2 pesalah kene kapur ngan kiter...kasi respek skit sama lu punya atukk..

ah...dah jauh melalut dari topik ni...

Mencari pasangan bukan mudah...even for one night stand pun boley pecah paler ooo...kadang2 aper yang kita nak pada pasangan kitu cumalah 'cermin diri' sendiri...kita nak perfect konon...caiittt..kiter entah perfect ke tak..sebab tu ader orang cakap kalo nak isteri bagaikan FATIMAH, peribadi mesti seperti ALI..pernah dengar? kalo tak pernah dengar tu mmg korang tak sedar diri...hohoho ala...macam pakai keter...kalo nak yang mewah2 cantik dah best tahap mimi gaban...mesti la kita mampu nak maintain dier..kang pakai dua tiga bulan sudah kene tarik...

same la ngan awek2 yang kita dok kejaq ni...kalo nak yang tahap maya karin...mesti la mampu nak tapau SK-II tiap2 bulan..nak bini cantik...tapi haram ko nak kuar duit maintain...pastu umur dah tua skt...gelebeh sana sini..timbul garis halus mula la kepala masuk air tgk gadis2 berdahi licin...

banyak kes2 yang aku dengar dari makcik2 tua kat kampung aku(yang aku pasti dorang memang cun meleHOT zaman muda2 bedasarkan gambar yang ada...) ngadu yang laki dorang berubah laku...kalo dulu jalan nak berpimpin..skg jangan harap la nak jalan sekali...(kalo jalan jauh sebatu tahan lagi..) tak rugged katernyer...

kalo dulu makcik tu la intan payung...pengarang jantung...mata hati sekarang ibarat karung guni yang membungkus nangka dan cempedak jek...ada yang ganas tahap wat lap pisau getah jek...macam macam la dorang ngadu kat aku...nasihat jgn jadik macam tu la..macain-macain la kater orang perak belah batu kurau..

yang laki pulak dok citer...bini dorang dah tak best...dah tak lawa..bau sabun...bau minyak piat la...bau bawang..perut gendut..tambah ngan buncit...ketiak hapak...tak pandai jaga diri...tak macam bini SI POlan bin Polan tula...siap ckp..."beruntung si Mat Hassan tu yer...bini lawa..pandai masak...". tak pun"uiks...Wak porjo tu memang bertuah dapat bini yang solid molid...bergetah...walau umur 45 tahun, anak dara pun kalah...kalau la aku dapat tak keluar rumah sebulan....". jadah per..

aih...sume ni buatkan aku jadi sesak dada dan semak otak...masing2 duk nasihat suh carik yang macam tu...cam ni...eh suka ati haku la aku nak camner...aku yang nak pakai...katerku dalam ati jek...

tapi bila dikenang2 dan pikir2 balik...cinta stail orang tua ni yang terbaik..dok kutuk2 laki dier..itu yang dier sayang...dok kutuk bini dier tak de lak yang cerai berai...(gatal2 tambah lagi ader la...) kasih hingga akhir hayat gak dorang ni...kojol jek salah sorang meraung tak ingat dunia gak...

kes2 cam ni yang buat aku risau nak berumah tangga..tambah plak byk rumah2 skg ni dah pakai lift...mudah dan senang...tapi senanng ke nanti? fantasi memang la superb tak ingat...realiti nanti apakah tahap gaban gak?

No comments:

Post a Comment